נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

אפידורל או לא אפידורל? זאת השאלה

אפידורל או לא אפידורל

השאלה שמעסיקה נשים הרות רבות ברחבי הארץ ובכלל בכל העולם, האם הן יבקשו אפידורל או לא. כמו לכל דבר ברפואה גם לזריקת האפידורל יש צדדים טובים ויש צדדים טובים פחות. חשוב לציין שלא ניתן לתכנן זאת מראש משום שכל אישה חווה לידה באופן אחר, יש כאלה נשים מרגע שהן מרגישות צירים ועד ללידה עצמה, לוקח להן פחות משעה, אך יש אלו שלוקח להן כמה ימים ולעיתים בעזרת זירוזים, כך שלא ניתן לצפות מראש מה יהיה.

 

השאלה שמעסיקה את רוב הנשים בעולם משבוע 25 להיריון

כשמתחילים להתקדם בהיריון, יותר ויותר והבטן גדלה ומתחילים להרגיש את היצור המתוק שמתחיל לרקום עור וגידים, החששות מפני יום הלידה המיוחל, מתחילים לצוף. באופן טבעי כל אישה שמגיעה לשלב זה בהיריון מתחילה לחפש אינפורמציה באינטרנט על אפידורל, מה החסרונות שלו ומה הן היתרונות שלו.

בנוסף, נשים רבות שזה הוא ההיריון הראשון שלהן, נרשמות לקורס הכנה ללידה ששם הן מקבלות את כל הטיפים והמידע בנושא הלידה וכיצד לעבור אותה בקלות, עד כמה שניתן. במסגרת של קורס זה יופרטו האלטרנטיבות ללקיחת אפידורל, אמנם לא מדובר על הרדמה כמו ההשפעה של אפידורל, אבל ישנם כל מיני אלטרנטיבות לאלחוש.

אפידורל או לא אפידורל

בלי הסברים רפואיים, אלא רק מניסיון בבקשה

לא ניכנס לתהליך הרפואי ולמה שבאמת החומר מכיל ולאן בדיוק הוא נכנס, אבל כן נסביר בכללי – מדובר על מחט שמוכנסת בין החוליות בעמוד השדרה. תהליך זה מבוצע אך ורק על ידי רופא מרדים מקצועי.

התנאים לקבלת אפידורל הם די נוקשים ולא ניתנים לגמישות, כך שאם תרצי אפידורל בזמן הצירים תהיי חייבת שתהיה לך פתיחה של לפחות 2.5 אצבעות. לפני כן, לא ניתן לקבל את הזריקה, מאידך אם הגעת לפתיחה של 7 אצבעות, לא תוכלי לקבל את האפידורל. התהליך עצמו מתבצע תוך כדי הצירים החזקים שאת חווה, אך בעזרת הצוות הרפואי והמיילדת שמלווה אותך תוכלי לעבור את זה בקלות יחסית. מניסיון של נשים, ברגע שמקבלים את האפידורל, את ממש נכנסת לעולם שכולו טוב וללא כאבים.

 

לסיכום – בלי תכנון מקדים, פשוט תזרמי

אם כבר החלטת על לקיחת אפידורל או אם לא, אל תמהרי, תחכי לרגע האמת. גם אם מדובר על לידה שנייה או שלישית, אין לדעת מראש כיצד תתפתח הלידה, יכול להיות שהיא תהיה מהירה יחסית ועד שתבקשי את האפידורל כבר התינוק יכנס לתעלה ותוך כמה דקות הוא יהיה בחוץ ויכול להיות שלא,

אך אלו דברים שדורשים תגובה בזמן אמת. חשוב לציין שזריקת אפידורל, הינה בטוחה לנשים בהריון על אף כל ההפחדות והנימוקים שהיא לא. אין לאף בית חולים סיבה חלילה להרעות למישהו, בטח לא לאם טרייה וצעירה. כמובן שבית החולים והצוות הרפואי יעדיף שהכול יתבצע באופן טבעי אבל לעיתים אין ברירה.

אפידורל או לא אפידורל

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא לידה
בית לידה
הכל על לידה ביתית

כשאישה מחליטה בשלב מסוים שהיא רוצה ללדת בבית, עליה לקחת בחשבון את מצב ההיריון שלה ואת המצב של העובר.,

לידה טבעית
3 יתרונות בלידה טבעית

כל דבר שקורה בתהליך הטבעי שלו, הוא עדיף יותר מאשר כל זרז מלאכותי אחר, בפרט בלידה. לידה טבעית ללא