נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

הכל על לידה ביתית

בית לידה

כשאישה מחליטה בשלב מסוים שהיא רוצה ללדת בבית, עליה לקחת בחשבון את מצב ההיריון שלה ואת המצב של העובר., כך למשל, אישה שסובלת מרעלת היריון או סכרת היריון, הסבירות להסתבכות בלידה גבוהים משמעותית מהריון רגיל. כמו כן, אישה שנמצאת בגיל מבוגר יחסית, מעל 40 או אישה שנמצאת בעודף משקל חריג, תגדיל גם כן את הסיכוי להסתבכות בלידה. כלומר, כדי שאישה תלד בביתה, ההיריון חייב להיות היריון בריא ללא כל גורמי סיכון כלשהם.

 

לא מדובר רק בך אלא גם בעובר, בתינוק/ת הקטנים שגדלים בתוכך

כאמור אם קיימים גורמי סיכון כאלה ואחרים שיכולים לעלות את הסיכוי בהסתבכות בלידה, אין בכלל ספק שההמלצה היא לא ללדת בבית. יחד עם זאת אם ההיריון הוא תקין ובריא וכל הבדיקות מראות על עובר בריא שמתפתח היטב אפשר בהחלט לשקול זאת.

כי לבצע לידה ביתית יש להתאים את התנאים הסביבתיים כמו חדר ייעודי, שיהיה נקי וסטרילי ככל הניתן, בריכה או אמבטיה גדולה, אביזרים שיכולים להקל משמעותית על כאבי הצירים כמו כדור פיזיו, מגבות חמות ועוד.

אך עוד לפני כן, חייבים לקבוע עם רופא ספציפי שמגיע בדרך כלל עם אחות לבית בזמן הצירים. חשוב לציין שבלידה ביתית לא תוכלי לקבל אפידורל. לאחר הלידה עצמה תצטרכי לדאוג לכלי כלשהו לרחצה של התינוק ומגבת בד לניקוי וייבוש גופו העדין.

בית לידה

מדובר בחוויה יוצאת דופן שלא כל אחת יכולה לעשות

ללדת בבית זהו דבר ענק עבור כל יושבי הבית, בן הזוג ועוד ילדים אם יש. אם אכן מדובר על עוד ילדים שנמצאים בבית, צריך לדאוג להם לסידור שיהיו מחוץ לבית, כי בכל זאת זה עלול לגרום להם לאיזושהי טראומה בעתיד.

גם בן הזוג צריך להיות שותף ומוכן לעבור את החוויה הזאת בבית. כמובן שברגע שהתינוק או התינוקת מגיעים לעולם, אין אושר יותר גדול מאשר שהם נולדים כבר בתוך ביתם, במקום המוגן והסביבה הבטוחה ביותר, בלי רעש הזמזומים של המכשירים בתינוקייה, בלי שיגעו בו או בה אחיות ורופאים שהם אינם מכירים ומי שמתנגד לחיסונים ולבדיקות, זו היא בהחלט אופציה טובה ללדת בבית.

 

לסיכום

לידה ביתית, היא כאמור לא דבר שכל אישה מסוגלת לעבור. התמיכה בלידה בבתי החולים, היא גדולה מאוד ויכולה להקל מאוד על האישה היולדת וגם על בן זוגה, במיוחד אם מדובר על לידה ראשונה שלא יודעים כיצד להתמודד עם דבר גדול שכזה.

יחד עם זאת, ישנן נשים שדמיינו כל חייהן את הרגע שבו הן כורעות ללדת וזה קורה בביתן, הן תכננו כל צעד וכל דבר רק כדי לעשות זאת נכון ובטוח. חשוב לזכור שאם עושים זאת, צריך לעשות זאת בליווי של רופא שקובעים אתו מראש, עדיף עם דולה מלווה ושתהיה לידה קלה ובטוחה וידיים מלאות.

בית לידה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא לידה
לידה טבעית
3 יתרונות בלידה טבעית

כל דבר שקורה בתהליך הטבעי שלו, הוא עדיף יותר מאשר כל זרז מלאכותי אחר, בפרט בלידה. לידה טבעית ללא