נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך לבחור בן זוג?

איך לבחור בן זוג

בחירת בן זוג תשפיע במידה רבה על איכות החיים, אורח החיים, הרווחה וההנאה שלנו בטווח הקצר והארוך. דווקא המורכבות הזו מסבכת את התהליך, אבל יש כמה דברים שאותם ניתן לעשות כדי להגדיל את סיכויי ההצלחה לבחירה נכונה.

 

הדרך לזוגיות עוברת בבחירה נכונה ומושכלת

בחירת בן זוג או בת זוג לכל החיים היא החלטה משמעותית המשפיעה על כל עתידו של האדם. התהליך כולל יותר מסתם משיכה; מדובר במציאת מישהו שיכול להיות שותף במלוא מובן המילה. תאימות, מטרות משותפות וכבוד הדדי הם אבני היסוד של מערכת יחסים ארוכת טווח. איך עושים זאת? בואו נבחן את ההיבטים השונים שיש לקחת בחשבון בעת בחירת בן זוג.

הדרך לזוגיות עוברת בבחירה נכונה ומושכלת

כך תדעו האם אתם מתאימים

כאשר מתחילים בחיפוש אחר בן/בת זוג לחיים, אנשים צריכים קודם כל להבין את הערכים והאמונות שלהם. אלו הם עקרונות הליבה המעצבים את חייהם והחלטותיהם. אנשים מוצאים לעתים קרובות יותר הרמוניה כאשר הם חולקים ערכים דומים עם בני הזוג שלהם. ערכים משותפים עשויים לכלול רעיונות לגבי משפחה, מוסר עבודה, דת וסגנון חיים. כששני אנשים מעריכים את אותם הדברים, יש להם בסיס חזק יותר לבנות עליו.

גורם קריטי נוסף שיש לקחת בחשבון הוא תאימות. התאמה פירושה ששני אנשים מסתדרים היטב ונהנים זה מחברתו של זה. מדובר במציאת מישהו שאיתו אפשר לחלוק תחומי עניין ופעילויות, ושיש לו דרך חשיבה ותקשורת דומה. התאמה עוזרת לזוגות ליהנות מזמן משותף וזה חשוב בזוגיות לכל החיים.

 

מה ההבדל בין תקשורת ובגרות?

תקשורת יעילה מאפשרת ביטוי של מחשבות, רגשות וצרכים בצורה ברורה ומובנת. זה חיוני לפתרון קונפליקטים ולקבלת החלטות חשובות ביחד. כאשר שני אנשים מתקשרים היטב, הם יכולים להתגבר על אתגרים בצורה יעילה יותר.

בגרות רגשית חשובה גם כן בבן זוג לכל החיים. זה מתייחס ליכולת להתמודד עם רגשות בצורה מחושבת ובוגרת. בן זוג עם בגרות רגשית יוכל לתמוך באחר המשמעותי שלו בתקופות קשות ולהשתתף בשמחות שלו בזמנים טובים. בני זוג בוגרים יכולים לנהל את רגשותיהם ואינם מוטרדים בקלות מבעיות קטנות.

מה ההבדל בין תקשורת ובגרות

החשיבות של התייעצות עם אנשי מקצוע

תמיד אפשר לפנות אל אנשי מקצוע כמו ד"ר אורית ארבל ולהתייעץ איתם. כך מגלים למשל שמשיכה גופנית, למרות שאינה הגורם החשוב ביותר, ממלאת תפקיד בבחירת בן זוג לחיים. צריך להיות רצון פיזי הדדי זה לזה, שכן זה עוזר לשמור על קשר ואינטימיות לאורך זמן.

 

לקחת את הזמן

לבסוף, חשוב להקדיש זמן כדי להכיר בן זוג פוטנציאלי לחיים. למהר להיכנס לתוך מחויבות מבלי להבין לחלוטין אחד את השני – זה יכול להוביל לבעיות בהמשך הדרך. בילוי משותף בסיטואציות שונות, דיון בשאלות הגדולות של החיים והתבוננות במעשים זה של זה לאורך זמן, זו דרך להשיג הבנה מעמיקה יותר אחד של השני.

איך לבחור בן זוג

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא מידע וטיפים לזוגות