נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

השפעת טראומות העבר על האינטימיות המינית

השפעת טראומות העבר על האינטימיות המינית

אינסוף שירים, סיפורים וסרטים נכתבו על אהבה עד היום, אבל הסיפור של טראומות אשר משליכות על אינטימיות מינית, הוא סיפר שלא רבים מדברים עליו. בשורות הבאות, ננסה לנתח את הנושא יותר לעומק, למרות שהמידע להלן אינו מהווה שום תחליף או אלטרנטיבה לייעוץ פסיכולוגי מקצועי. 

 

3 קטגוריות קושי עיקריות שחשוב להכיר

טראומות שחווים אנשים במהלך חייהם, עשויות להתבטא הלכה למעשה בכל מיני אופנים שונים. בפועל, הטראומות האלו יכולות להיווצר הן באינטראקציה ישירה, והן כאשר אנשים צופים בכל מיני דברים אשר יוצרים "שריטה" רגשית. כתוצאה מכך, טראומות אלה יכולות להשפיע בצורה ניכרת על מערכות יחסים ועל קשרים אינטימיים ומיניים. באופן כללי, ההשפעות הן רבות ומגוונות, אבל ניתן לחלקן ל-3 קטגוריות כלליות:

  1. קשיים ביצירת קשר רגשי.
  2. קשיים ביצירת קשרים מיניים בריאים ומספקים.
  3. יצירת דפוסי התנהגות לא תקינים או אבנורמליים.

כמו כן, נציין כי לא פעם, אנשים חווים פחד מנטישה, קושי באמון בתוך מערכות יחסים ואף חרדה אמיתית מקרבה פיזית.

3 קטגוריות קושי עיקריות שחשוב להכיר 

כיצד מתבטאים קשיים כתוצאה מטראומות עבר?

בין אם אנשים מוצאים את הזוגיות שלהם באמצעות אתר היכרויות או בדרכים אחרות, לא פעם נוצרות בעיות בתקשורת בין בני זוג. אבל, לפעמים בעיות אלו עלולות להיות חמורות יותר. לצורך העניין, טראומות עבר יכולות ליצור אצל אנשים קושי בהבעה של צרכים ורצונות, מה שיכול להתבטא בנטייה להאשים אחרים בבעיות שונות. כמו כן, אנשים אשר מתקשים להביע רגשות וצרכים עשויים לפעמים לפרש כוונות ומעשים שונים בצורה שגויה.

בפועל, לא פעם נוצרים גם קשיים מיניים כתוצאה מטראומות עבר אשר אנשים חווים. לצורך העניין, אנשים אשר חווים טראומות מדווחים לעיתים על ירידה בחשק המיני, שזהו היבט רגשי כמובן של טראומות אלו. עם זאת, לפעמים היבט הקושי אינו רק רגשי, אלא ממש פיזי. למשל, במקרים בהם אנשים חווים כאבים פיזיים אמיתיים במהלך קיום יחסי מין. נוסף על כך, חלק מהאנשים מדווחים על חוסר יכולת להגיע לאורגזמה, פחד מיחסי מין ואף הימנעות מלאה ממגע פיזי או מיני.

כיצד מתבטאים קשיים כתוצאה מטראומות עבר

לסיכום, כמה מילים על דפוסי התנהגות לא בריאים

בסיכומו של דבר, חלק מהאנשים מחפשים זוגיות דרך אתרי הכרויות לעשירים או לדתיים, בעוד כי אחרים מחפשים אותה בכלל בבר השכונתי בפינת דיזנגוף. ככה או ככה, חשוב לדעת מתי זוגיות מאופיינת בדפוסי התנהגות לא בריאים ואף מזיקים, למשל במקרים הבאים:

  • כאשר הזוגיות מאופיינת בריבים תכופים אשר מתרחשים מדי יום, או אפילו כמה פעמים ביום.
  • במקרים בהם הזוגיות מתאפיינת בקנאה אובססיבית אשר מובילה לחיכוכים לא מעטים.
  • כאשר היחסים בין בני הזוג מאופיינים בהתנהגות שתלטנית אשר מובילה לבידוד חברתי.
  • כאשר בתוך מערכת היחסים קיים מוטיב של התמכרויות להימורים, סמים או אלכוהול, מכיוון שהתמכרויות הן מאפיין ידוע של אנשים אשר מתמודדים עם טראומות עבר.

לסיכום, חשוב לציין שטראומות הן לא גורל! ניתן להתגבר על ההשפעות שלהן בעזרת טיפול מתאים, אז אל תוותרו לעצמכם ואל תוותרו על עצמכם. עם טיפול מתאים, אפשר וכדאי לפתח מיומנויות תקשורת בריאה, ללמוד לבטוח זה בזה וכמובן, לבנות קשר אינטימי, מיני וחם.

השפעת טראומות העבר על האינטימיות המינית

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא מידע וטיפים לזוגות
איך לבחור בן זוג
איך לבחור בן זוג?

בחירת בן זוג תשפיע במידה רבה על איכות החיים, אורח החיים, הרווחה וההנאה שלנו בטווח הקצר והארוך. דווקא המורכבות