נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כך תוודאו שהילד מתפתח בצורה תקינה

הילד מתפתח כראוי

כל אימא בעולם תעיד שמהרגע שילדיה הגיעו לעולם, היא תמיד חיפשה מידע ואינפורמציה על התפתחות תקינה של הילד שלה. מה הוא או היא אמורים לעשות בגיל שלושה חודשים, שישה חודשים, מתי הם אמורים לעבור למוצקים, באיזה גיל אמורה לצאת השן הראשונה, מתי מתחילים ללכת ועוד שאלות התפתחות שונות. במקביל למידע הנרחב ברחבי האינטרנט שניתן לגשת אליו בקלות, ניתן לקבל גם את כל אינפורמציה בטיפת חלב שמלווה מרגע הלידה ועד גיל ארבעה בערך.

 

עם מי צריך להתייעץ ומה עליי לצפות שיקרה

לעיתים קרובות, אימהות מודאגות מגיעות למרכזי טיפת חלב או לרופא המשפחה בשאלות התפתחות ילדם. לדוגמא, אימא שהגיעה אחות טיפת חלב ושאלה מדוע ילדה בן השבעה חודשים איננו מנסה להתיישב בכלל.

ראשית, האחות הרגיעה ואמרה לה שכל ילד מתפתח בקצב שלו, בעולמו שלו. אך בכל זאת האחות הפנתה לרופא התפתחות של טיפת חלב שיבדוק מדוע זה אכן לא קרה עד כה. בבדיקה, הרופא מצא לנכון לבשר לאימא המודאגת שהכל בסדר אין ממה לחשוש משום שהוא עושה את רוב הדברים המצופים ממנו למעט להתיישב.

ההמלצה שלו הייתה לחכות חודשיים ואז לחזור לבדיקה נוירולוגית, אם לא התקדם כלום. במסר מרגיע – הילד התיישב לאחר שבוע…  ובכל מקרה אלו הדברים שעלייך לצפות מתינוקך לעשות בטווח הגילאים השונים:

הילד מתפתח כראוי

מה אמור לקרות בכל גיל

 

גיל לידה עד חצי שנה

התפתחותו התקינה של התינוק תבוא לידי ביטוי על ידי תגובה של גירויים סביבתיים כמו מוזיקה, קולם של ההורים ומנגינות שונות. כמו השמיעה כך גם חוש הראיה אשר יעקוב אחר תמונות שמראים לו או לחילופין הוא יעקוב אחר צעדיי הוריו.

בכל חצי שנת חייו הראשונים הוא ישמע קולות שונים שיביעו את הרגשותיו, בדרך כלל על ידי בכי וצעקות עדינות. בסביבות גילאי שלושה – ארבעה חודשים התינוק יתחיל לגלות את יכולות הגוף כמו להרים את ראשו, את כתפיו, יתחיל להסתובב מהבטן לגב ולהיפך.

 

חצי שנה עד שנה

זו היא חצי שנה שהקפיצה בה אדירה, התינוק מתחיל לנסות להתיישב, לזחול ואף יש כאלה שיתחילו לנסות לעמוד ויתפסו על הרהיטים בבית. בתחילת חצי השנה הזאת, ההורים מתחילים לחשוף את התינוק למאכלים מוצקים וטעמים אחרים. בדרך כלל בשלבים הללו, התינוק יתחיל להגיד את מילותיו הראשונות כמו אבא, אמה, געגע ועוד.

הילד מתפתח כראוי

שנה עד שנתיים

סביב הגילאים הללו, התינוק יתחיל להיות יותר תקשורתי, יותר מבין, יותר חברתי וכיף יותר לשחק אתו במשחקים כמו פאזלים וכל מיני משחקי הרכבה או משחקי טיפול בבובות.

 

שנתיים עד שלוש

התינוק כבר הופך להיות ילד, ילד שמבין שיש לו רצונות וצרכים משלו ועולמו הופך עשיר יותר.

 

לסיכום

כדי לדעת האם הילד מתפתח בצורה תקינה, חשוב להיות במעקב בטיפת חלב שיכול להוות מקור ידע וניסיון עבור הורים צעירים וטריים.

הילד מתפתח כראוי

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא התפתחות הילד