נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מודל לחיקוי: כיצד ההתנהגות שלכם משפיעה על ילדכם

התנהגות משפיעה

כל הורה יודע שההתנהגות שלו משפיעה באופן כזה או אחר על ילדיו, אך לא כל הורה מכיר בתחומים שבהם הדבר בא לידי ביטוי. מדריך זה ירכז את התשובות הרלוונטיות, שיאפשרו לכל אחד להכיר באופן שבו ההליך מתרחש. הישארו כאן ותכירו בעניין מקרוב, כדי שתוכלו להיות מודעים אליו ולשנות את ההתנהלות במקרה הצורך.

 

האחריות

אי אפשר לכתוב על ההשפעות שלנו כהורים על ילדינו, מבלי לציין את עניין האחריות שנחשב לבולט ביותר. שכן, הורים מוצאים את עצמם לא פעם עומדים על המשמר, מביטים על ילדיהם ובודקים את ההתנהלות שלהם, כדי לעצור בעדם במידת הצורך (למשל, בעת ריצה לכיוון כביש סואן). הילדים לומדים מההורים את האחריות האישית שיכולה להתרחש בכל מיני סיטואציות, לדוגמא:

  • בעת שמירה על הסביבה, תוך זריקת זבל לפח שנמצא בקרבת מקום
  • בנעילת הבית בעת היציאה ממנו ועוד

יְלָדִים

הדוגמא האישית

צמד המילים האהוב ביותר על מחנכות וגננות הוא זה שמופיע בכותרת שלעיל. שכן, הילדים מחקים את הסביבה שלהם באופן קבוע. יש מי שחושבים שהתנהלות מסוימת מצידם נובעת בעקבות תוכנות אופי אצל ילדים שנחשבות למולדות. אנחנו כאן כדי להעלות למודעות שמדובר בשילוב בין השניים.

הורים שרוצים להעביר לילדים דוגמא אישית, צריכים לשים לב לכל פעולה שהם מבצעים ולהבין מה עומד מאחוריה. שכן, הילד יסתכל על ההורה ויחקה אותו, מתוך הבנה שהוא יודע מה נכון לעשות. בחרנו להציג דווקא דוגמא שלילית שבאה לידי ביטוי במצב שבו הורה בוחר לעבור במעבר חציה, בזמן שיש רמזור אדום.

תרחיש שכזה צפוי להעביר לילד שלו את המסר שמדובר בהליך אחראי. כך שכשהוא יצטרך לעבור את הכביש, הוא יבחר לעשות זאת באופן זהה. חשוב להכיר בדוגמא האישית ובהשלכות שלה, כדי שהילד יכיר בדברים שכדאי לעשות.

 

השפה

כל ילד לומד את השפה שהוריו מדברים. כך שכל הורה משמש מודל לחיקוי מבחינה זו. הורה שידבר בשפה גבוהה, יעניק לילדו אוצר מילים רחב ואיכותי. בעוד הורה שישתמש במילים פשוטות או קללות, צפוי לגרום לילד שלו לדבר באופן זהה.

 

הלבוש

הדרך שבה ההורים מתלבשים משפיעה על הילד באופן ניכר וגורמת לו להבין איך נהוג להתלבש וממה ראוי להימנע. ניתן לראות זאת באופן בולט במיוחד בקרב משפחות חרדיות ודתיות, שבהן ההורים לובשים בגדים צנועים ובכך מעבירים לילדיהם את המסר שצריך להתלבש צנוע.

 

השורה התחתונה – זו ההזדמנות להביא לצמיחה

הורים יקרים, הילדים שלכם רואים בכם כמודל לחיקוי. כל התנהלות הכי קטנה שתבצעו, משפיעה עליהם באופן נרחב. כעת, אתם מכירים בהליך ומבינים איך הוא בא לידי ביטוי, כך שנותר לכם רק להעניק לילדכם מראה חיובית שתגרום להם להיות מושפעים לטובה מבחינת האחריות, הדוגמא האישית, השפה ועוד.

התנהגות משפיעה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא לידה
בית לידה
הכל על לידה ביתית

כשאישה מחליטה בשלב מסוים שהיא רוצה ללדת בבית, עליה לקחת בחשבון את מצב ההיריון שלה ואת המצב של העובר.,

לידה טבעית
3 יתרונות בלידה טבעית

כל דבר שקורה בתהליך הטבעי שלו, הוא עדיף יותר מאשר כל זרז מלאכותי אחר, בפרט בלידה. לידה טבעית ללא